VitaalBad

Magnesium badkristallen kopen van de meest pure en krachtige vorm

VitaalBad® Nederland verzekerd u van Magnesium Badkristallen van de meest pure & hoogste zuiverheid verkrijgbaar in Nederland. Zuiver vanuit de natuur zoals ons lichaam het nodig heeft en kan verdragen. Onze magnesium badvlokken worden ecologisch gewonnen met respect voor mens, dier en zijn omgeving. Ons motto: "Kies voor kwaliteit als het om gezondheid gaat!"


Waarom zou ik Magnesium vlokken of badkristallen gebruiken? 

Veel mensen kampen zonder het te weten met een magnesiumtekort en dat veroorzaakt veel (verborgen) klachten. Het nemen van een magnesium voetbad of ligbad met badkristallen is de meest efficiënte wijze om een magnesiumtekort aan te vullen. De huid is het grootste orgaan van het menselijk lichaam en is in staat magnesium direct tot in de bloedbaan te transporteren. Baden in magnesium helpt zodoende het beste om je magnesiumspiegel te verhogen!


Hoe herken je een Magnesiumtekort?

Het mineraal magnesium is zo belangrijk voor je lichaam dat bij een magnesiumtekort een groot aantal klachten kan ontstaan. Eet je niet altijd gezond, dan krijg je al snel te weinig magnesium binnen. Maar hoe weet je of je een magnesiumtekort hebt? Veel mensen weten niet dat ze een magnesium tekort hebben. Het aantal problemen veroorzaakt door een magnesiumtekort is enorm divers en worden veelal niet herkent door een arts.
Heb je stress of burn-out klachten? Meestal gaat dit gepaard met een magnesiumtekort. Een paar keer in de week een (lig)bad met magnesium badkristallen kan er voor zorgen dat veel klachten verminderen. Hoofdpijn of migraine? Vaak geeft een magnesiumbad verlichting. Datzelfde geldt voor reumatische klachten, spierpijnen en gewrichtspijnen. En ook voor huidproblemen zoals psoriasis of rusteloze benen doet een magnesiumbad wonderen. Een (voeten)bad met magnesium verlicht pijnen, ontspant en zorgt voor een goede nachtrust!

 

Klachten, symptomen en aandoeningen bij een Magnesiumtekort

  • Stress, onrust, nervositeit en (over)spanning
  • Vermoeidheid en burn-out klachten 
  • Gewricht- en spierklachten
  • Spierkrampen, spiertrekkingen en onrustige spieren 
  • Slaapproblemen, slaapstoornissen
  • Verergeren van ADHD, ADD en (hoog)sensitiviteit
  • Hart- een vaataandoeningen
  • Hoofdpijn en migraine
  • Hoge bloeddruk
  • Maagklachten
  • Fybromyalgie
  • veel onbegrepen klachten

Heb je klachten die op een tekort kunnen wijzen? Kijk dan ook eens kritisch naar je leefstijl en dagelijkse voeding. Gebruik je veel witmeelproducten, suikerrijk voedsel, eet je weinig groenten? Dan is de kans aanwezig dat je kampt met een magnesiumtekort.

Hoeveel magnesium per dag?

Hoeveel magnesium heb je per dag nodig?
Volgens de Nederlandse Gezondheidsraad is de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) magnesium 300 milligram voor vrouwen en 350 milligram voor mannen. Vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven hebben dagelijks 280 mg nodig. De Gezondheidsraad stelt dat een magnesiumtekort niet vaak voorkomt omdat het mineraal in veel levensmiddelen zit zoals groene groenten, granen en noten. Toch zijn er redenen om te twijfelen aan voldoende inname van magnesium. Ongezond eten is de belangrijkste oorzaak van een tekort. Voeding op basis van veel geraffineerde koolhydraten, zoals witmeelproducten bevat nauwelijks magnesium. Wie bloot staat aan veel stress is grootverbruiker van het mineraal. Dat geldt ook voor mensen die dagelijks zwaar lichamelijk werk verrichten of intensief sporten. De anticonceptiepil en ook sommige medicijnen zoals maagzuurremmers kunnen voor een slechtere opname of verhoogde afvoer van het magnesium zorgen.

Wil jij ook meer energie en vitaliteit?

Er zijn veel klachten die kunnen duiden op een te lage magnesiumspiegel. De belangrijkste: lusteloosheid, niet kunnen slapen, vermoeidheid, spierkrampen, vermoeide benen en migraine. Onvoldoende inname van magnesium blijkt ook de kans op een reeks chronische ziekten te verhogen, waaronder osteoporose, diabetes type 2 en hart- en vaatziekten.

Dus...Natuurlijk bestaan er allerlei supplementen om je dagelijkse hoeveelheid mineralen op peil te houden. Veel van deze middelen werken echter met magnesiumoxide, een vorm die nu juist minder goed wordt opgenomen in het lichaam. Bovendien kunnen bij overdosering gemakkelijk darmklachten als diaree optreden. In plaats van slikken kun je daarom ook gaan badderen of smeren. Uit onderzoek blijkt namelijk dat magnesium in zoutvlokken of olievorm heel goed wordt opgenomen door de huid en zo prima de bloedbaan kan bereiken.

 

Goede zoutvlokken van magnesiumchloride zullen de zuurgraad van de huid niet aantasten. Soms worden magnesiumchloridevlokken met natriumbicarbonaat gecombineerd (pH-waarde van rond de 8) en dat maakt de uiteindelijke oplossing (je bad) heel alkalisch en dus minder goed voor de huid. Ook wordt magnesium soms verwerkt in producten met een te hoge pH. Het is wel belangrijk om dat als consument in de gaten te houden. Huidverzorgingproducten zijn bij voorkeur huidneutraal (dus een beetje zuur); echte alkalische oplossingen kunnen voor problemen zorgen.

Voelt je huid toch wat droog aan na een zoutbad of na het insprayen van de huid met magnesium, dan kan je het beste een goede moisturizer of bodylotion gebruiken. Doe dit het liefst op de nog vochtige huid, zodat je het water goed kunt insluiten.